Hoeveel miniklontjes rietsuiker van Fare Trade zijn gelijk aan 5 afgestreken soeplepels rietsuiker?

hoeveelheid suiker

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

2 suikerklontjes is normaliter gelijk aan 1 afgestreken eetlepel suiker. (5 gram per klontje / 10 gram in een eetlepel (met een inhoud van 15 ml).
Minisuikerklontjes zijn halve suikerklontjes ; daarvan gaan er dus vier in een eetlepel. Vijf afgestreken eetlepels is dan 20 minisuikerklontjes. Daarbij ga ik er van uit dat je een lepel bedoelt war je soep mee EET.

Bedoel je een echte soeplepel, ofwel een soep-opschep-lepel ; die variëren qua inhoud nogal van 100 tot wel 250 ml. Er gaat (zie boven) 10 gram suiker in 15 ml, dus dat wordt dan even rekenen.....
De standaard - soeplepel-maat is 150 ml ; 20 klontjes of 40 miniklontjes dus in één lepel, en dat keer vijf. Maar dat wordt wel HEEL veel suiker ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor ik bedoel een gewone eetlepel waar je mee eet, dank voor je antwoord.