Hoe werkt dat met die display's bij de bushalte waarop aangegeven staat hoe lang het nog duurt voor de bus komt?

hebben ze verbinding met de bus, en geven ze daardoor juiste info, of geven ze alleen aan wanneer de bus zou moeten komen, ongeacht of dit zo is of niet?

12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnaar actief?
Ivana
12 jaar geleden
Als die minnaar dan ook even zegt hoe het wel gaat, zijn we allemaal weer een stukje wijzer!
Rieneke1
12 jaar geleden
hou het maar op een minkukel :s

Het beste antwoord

De displays worden aangestuurd door de verkeersleiding van het vervoersbedrijf.
Normaal volgen ze het vaste programma van de dienstregeling maar als een chauffeur de verkeersleiding een vertraging meldt dan zal het matrixbord vanuit de centrale worden aangepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het GPS-gestuurde informatie is. De aankomst die staat aangegeven zal in dat geval de juiste tijd van aankomst zijn. Eventuele vertragingen worden dan automatisch gesignaleerd en vertaald op het matrixbord.

Toegevoegd na 14 minuten:
Officieel: digitale busborden
12 jaar geleden
Ik weet niet precies welke borden je bedoelt maar in Zuid Limburg is bij bijna iedere halte een klein klokje ingebouwd die zegt welke lijn over hoeveel minuten aankomt. Die klokjes zijn gewoon simpele timers. Als de bus bijvoorbeeld iedere 30 min komt, zetten ze die timer heel simpel op 30 minuten en zal deze dat zolang doen totdat ze verandert worden.
Ik had een keer moeten wachten op de bus en toen sprong de timer al over op de volgende aankomst tijd.