Waarom komen er reclames op tv van skoda peugeot enz. Maar niet van bmw mercedez porsche enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Die reclames zijn er wel, maar er wordt op een andere manier geadverteerd, veelal in tijdschriften. Komt voornamelijk omdat de doelgroep dan beter bereikt wordt. Bijvoorbeeld Skoda is betaalbaar voor een grotere groep mensen en op tv bereik je die ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord +
Je zult ook minder reclame tegenkomen van die dure merken, omdat ze zich meestal vanzelf verkopen en er minder concurrentie is.

Tussen Peugeot, Seat, Fiat, Renault, ... is er immens veel concurrentie ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook gewoon tv-reclames van BMW en Mercedes. Porsche doet dit dan weer (weliswaar veel minder maar toch) in doelgerichte autotijdschriften. Bijv. Door een artikel of test te 'kopen' in de TopGear. En of het resultaat van die test nou helemaal onafhankelijk is... €€€
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is onlangs een vrij uitgebreide reclamecampagne van Mercedes o TV geweest. Die heb je bijna niet kunnen missen.
Misschien verkopen die ander merken ook zonder reclame wel zo goed, dat ze geen reclame hoeven maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Gurkanarac,

uit jouw naam leer ik dat je geen geboren Hollander bent.
geeft niet, maar mogelijk ken je daarom het oud hollandse gezegde niet: "goede wijn behoeft geen krans".

hiermee wordt bedoeld dat voor goede spullen geen reclame hoeft te worden gemaakt.
vandaar dat er nauwelijks reclame is voor deze merken.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de cijfertjes in dit artikel (zie onderstaande link, februari 2011) kloppen, blijkt Peugeot inderdaad de grootste adverteerder per verkochte auto. Ook zie je dat in het E-segment (in 2010) relatief weinig reclamegeld is gebruikt.
Maar..... ik ben het met 'vrijsimpel' eens dat per type auto wordt gekeken naar de best mogelijke manier om de doelgroep te bereiken, qua advertenties.
Als voorbeeld. In het tijdschrift van Visa (Villa d'Arte) wat ik vorige week in de bus kreeg stonden drie auto-advertenties. Range Rover Sport, Audi A6 en Volvo V60.
Onderzoek zal hebben aangetoond dat dat tijdschrift een goed middel is om die doelgroep te bereiken. Gemiddeld gesproken (het gaat voor mij echter niet op, ik zoek iets tweedehands van tussen de 1000-1500 euro).