Welke resolutie heeft mijn portable dvd speler ?

Want als ik een film op een dvd brand kan ik de dvd wel in een andere computer of dvd speler doen en afspelen maar niet in mijn portable dvd speler er staat dan ; wrong resolutie ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vraag "Uit hoeveel mensen bestaat mijn gezin ?" is net zo makkelijk te beantwoorden als ik je er verder niets over vertel.... :-)

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de z.g. codecs die je DVD-speler aankan. Er bestaan nl. stapels en stapels manieren (codecs) om een film digitaal op te slaan. Waarschijnlijk herkent je DVD-speler de manier van opslaan niet, zelf heb ik dat bij m'n media-player redelijk vaak. Veel kans dat als zoiets op je PC gebeurt dat hij automatisch de juiste codec ophaalt, bij veel DVD- en Mediaspelers moet je helaas roeien met de riemen die je hebt.

Wat je kan doen is erachter komen welke codecs hij wel kan lezen door bijv. mediainfo op je PC te draaien en te kijken naar films die je DVD-speler wel afspeelt.
http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Als een film niet op je DVD-speler draait, kan je daarna met een converteer-programmaatje op de PC er voor kiezen om de film om te zetten naar het juiste formaat en naar DVD te schrijven.

Zelf vind ik "Freemake Video Converter", een freeware programma vrij goed en makkelijk.