Hebben standaard wekkerradio's een kabelaansluiting?

Ik wil een nieuwe wekkerradio aanschaffen, maar wel met het plan om hem aan te sluiten op de kabel, zodat ik o.a. Classic FM kan ontvangen. Ik heb er alleen geen idee van of normale wekkerradio's een ingang voor de kabel hebben. Ook bij informatie over wekkerradio's zie ik er nergens iets over staan, maar het zou natuurlijk kunnen dat de ingang voor de kabel een bepaalde naam heeft die ik toevallig niet ken... Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, maar dat is ook niet nodig. Als je de antenne aansluit op het middelste connector van je kabel aansluiting, dan heb jij zelf gewoon kabel aangesloten op de wekkerradio. Je kunt zelfs gewoon een connector kopen bij de bouwmarkten.
Dat doe ik ook al jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Zou je er nog iets meer over willen vertellen? Hoe werkt zo'n connector en hoe ziet hij eruit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de muur kijkt bij de radio aansluiting van de kabel. Dan kan daar zo een connector in. Het middelste pinnetje daar moet je antenne contact mee maken. Dus de antenne aanstrippen en met het koper om dat pinnentje heen draaien.
Bij de elektronica winkel kan je een connector halen om het gemakkelijker te maken. Laat je voorlichten in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik zie je reactie nu pas. Dank je wel, het heeft me erg geholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er werk van maken!

Andere antwoorden (4)

Die van mij heeft wel een kabelaansluiting, het ligt eraan welke je koopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik neem ook aan dat er wekkerradio's zijn die ze juist wel of niet hebben, maar ik vraag me dus af of gewone wekkerradio's (niet te duur, geen extra functies) standaard een kabelaansluiting hebben.
De meeste goedkope wekkerradio's hebben een los draadje van een halve meter als antenne.
Je kunt het beste even in de winkel kijken of er een kabelaansluiting aanwezig is op de wekkerradio van jouw keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je er nou werkelijk geen kunnen vinden, dan zou je, als je een telefoon hebt die dit ondersteunt, ook nog een MP3'tje van het nummer van jouw keuze (in dit geval dus iets klassieks?) via de meegeleverde usb-kabel op je telefoon kunnen zetten en deze instellen als wekker. Misschien even werk, maar je wordt wel iedere ochtend wakker met je favoriete nummer. Al kan dat voor je eventuele partner behoorlijk irritant zijn.... Ik word er namelijk niet erg blij van als om 5 uur 's morgens V.O.F. De Kunst met zijn "Ik sta op, nog niet wakkerrrr", Een kopje koffie mij wel wakker blért maar vriendlief helaas niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen wekkerradiospecialist (mooi Scrabblewoord!), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er wekkerradio's met een aansluiting voor de kabel zijn. Waar ik op internet ook kijk, ik kan ze in elk geval niet vinden. Bij Kieskeurig kom je allerlei specificaties tegen, maar over een kabelaansluiting wordt nergens gesproken. Maar als iemand me een site kan laten zien waarop het tegendeel blijkt...

Wel kun je overwegen om een wekkerradio met USB-aansluiting te kopen. Je kunt dan een USB-stick met je favoriete muziek op de radio aansluiten.
Pieter2011