Is 1mw van een laserpointer schadelijk voor de ogen?

Ik heb gisteren een laserpointer gewonnen op de kermis op een waarschuwings plakkertje staat 1mw alleen heb ik geen idee of het schadelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Het is niet heel erg fel, maar je moet altijd voorzichtig zijn met dat soort dingen. Zelf goed opletten dus en niet in andere ogen schijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1mw is de zwakste laser die er is. Meestal zijn lasers 5mw, dat is ook net niet illegaal. Het maximum is 5mw. Je moet nogsteeds niemand onverwacht in de ogen schijnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb er een van 1000mW en die brand gaten in je handen.... 1mW geeft een kleine irritatie aan je oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet :) hoeveel kost zoiets van 1000mW en hoelang gaat i wel niet mee met een batterij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Facking cool!!(l)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die z'n ongeveer 120 euro. Op z'n goedkoopst. Ik heb er een eigen bedrijfje in. Die dingen zijn echt levensgevaarlijk! Ik heb er ook een 200mW kan je baloonen mee knallen van 5 mtr.
Een maat van me deed voor de lol 20 mW 15 seconden lang op zn oog: niets aan de hand (4 jaar verder inmiddels)

Dus 1 mW is niets..