Hoe krijg ik bij een schotel een signaal kwali? Hij blijft maar o% aangeven!

Toegevoegd na 2 uur:
ik krijg geen zenders en geen signaal.terwijl schotel vrij staat, zonder belemmeringen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Controleer eerst het snoertje van de schotel naar de receiver. Sluit deze anders opnieuw aan, eventueel weer afknippen en weer erin stoppen. Maar dan moet je wel zeker van zijn of je schotel wel de goeie kant op wijst, het beste is dat iemand bij de schotel staat (indien deze niet automatisch draait) en veel richtingen uit te proberen. Een paar graden verschil kan er al voor zorgen dat je niets ontvangt. Doe dit trouwens eerst voordat je iets afknipt.

Wanneer beide niet lukken, kun je op de zwarte markt (Beverwijk) vragen om nader uitleg of een monteur die het voor zo'n honderd euro wil fixen. succes