hoe sluit ik een dimmer aan bij een gewone halogeen lamp?

De draden zijn: groen/geel, bruin en blauw
Op de dimmer heb ik de input mogelijkheid: L en N
Zie foto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De bruine en de blauwe moeten in de twee schroefjes. Maar je lamp moet ook nog geaard worden. Je zult de groen-gele ergens op naar de randaarde van de stekker van de dimmer moeten zien aan te sluiten. Dus dat wordt knutselen.
O ja, als er nog een transformator zit tussen de draad en de lamp, dan kun je deze dimmer niet gebruiken.
escape
12 jaar geleden
De dimmer heeft een ingang en een uitgang, sluit een snoer met een geaarde stekker op de ingang aan, de lamp op de uitgang.
L=bruin, N=blauw.
De groen-gele aarde-draden verbind je met een kroonsteentje aan elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Halogeen met trafo werkt meestal ook gewoon met zo'n dimmer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht dit niet lukken...

Voor een kleine 6 euro koop je een dimmer voor in het stopcontact, daar steek je dan de stekker van je lamp weer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo te zien is de stekker al van het snoer gehaald ;-)