Wie kan mij advies geven over het kiezen tussen iPod Touch en een Ipod Classic?

Hallo, ik zit dus met een probleem, mijn iPod Touch 2G 8GB is half dood. Er zit een barst boven in het beeld en ik krijg maar half geluid. (Alleen maar in me rechter oortje niet links). Ik wil dus een Touch of een Classic kopen. Nou dacht ik zo van ik kan op zich wel een Classic kopen want ik heb nog een half doodde Touch. War raden jullie aan? Is het slim als ik een Classic koop voor enkel muziek en af en toe een filmpje? En dat ik mijn half doodde Touch gebruii voor enkel de apps. Of raden jullie me een nieuwe Touch aan. Wat zouden jullie doen? Ik heb het over een Touch van 8GB en een Classic van 160GB.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (10)

Voordeel van de nieuwe ipod touch is zijn camera, maar als dat je niet interesseert kan je evengoed een
classic kopen met een groot geheugen en apps op je kapotte touch gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf heb een Ipod Touch en toch zie ik er niet in waarom je een Ipod Classic zou kopen, die van mij is 32
gb en heb er zo'n 200 liedjes op staan en veel apps en nog heb ik nog 20 gb over voor nog andere
dingen.alhoewel een Ipod Classic danwel 80 gb heeft, het
is niet zo leuk als een Ipod Touch , denk ik ook uit jouw
ervaring te zien, je kan op internet, appstore, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen maar een beetje muziek en een paar filmpjes hebt dan is de classic geen logische keuze. Ik zou voor een nieuwere ipod touch gaan, maar wel wat voorzichter ermee doen dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist wel een logische keuze. Met de classic kun je niks anders!!!
Hoe groot is je muziek collectie?
Als je een kleine collectie hebt en je de classic van 160 gig nooit vol krijgt, zou ik voor een nieuwe touch gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf de nieuwe iPod, gebruik hem voor muziek en foto's. Heb tijdens mijn vakantie ruim 500 foto's gemaakt. Weeg de mogelijkheden van beide apparaten af met het gene waarvoor je het wil gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt af van jou wat jij wil een touch of classic als je veel muziek en films wil zou ik voor de iPod classic maar hou je ook nog eens van games en internetten en noem maar eens op zou ik voor de nieuwe touch gaan van bijv.64GB die heeft ruimte voor een paar films en honderden muziekjes en bijv. Games ik zou voor een iPod touch gaan met 64GB een iPod classic is alleen in 120gb(volgens mij) of 160(volgens jou) ik heb een iPod classic al een halfjaar en heb als heel veel films en muziek op gezet en ik heb maar 10 gb op gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja kijk op Apple.com/iPod Kan je je nog eens kijken wat verder je er mee kan
Koop een nieuwe touch. Die je nu hebt is bijna overleden, dus het is een kwestie van wachten op het einde.

Met een touch kun je zo veel meer dan met een classic, dat ik de keuze snel gemaakt zou hebben. Omdat je met de Touch 4 in HD kunt filmen raad ik je wel de 32GB versie aan, de 8 GB is dan met alle muziek en apps net iets te krap.
paulus811
12 jaar geleden
Als je veel muziek en films erop wilt; sowieso de classic. Aan 8gb heb je niks. Ik heb 32gb (touch) passen ong 40 films (van redelijke kwaliteit? en 700 liedjes op, en ik heb rond de 25 apps. Aan 8gb heb je dus helemaal niks. Op 160 gb daarentegen kan je erg veel films zetten van de beste kwaliteit + heel veel liedjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je toch echt de Ipod Touch aan, ik hb de mijne al 2 jaar en ik vind dat je er veel meer voordelen mee hebt dan met een gewone want he kunt er vele dingen mee doen zoals op internet en alle apps en dan heb ik het niet over alle spelletjes maar bijv. van de NS of Pathé of KLM apps etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een Touch kopen, je gaat die 160 gb van de Classic never nooit volkrijgen! Ik heb een Touch van 32 gb, ben er heel blij mee, scherm is groter dan de Classic, en je kan zoveel meer. Oohja, misschien deZe keer een hoesje gebruiken, wel zo handig. Anders had die van mij nu ook al wat keren dood geweest.