wat is het verschil tussen deze twee stekkers? de ene kostte 7,00 euro, de andere 1,00 euro. zie uitleg...

ze lijken vrijwel identiek.

Toegevoegd na 1 minuut:
de linker is 1,00 euro - de rechter 7,00 euro

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 euro en de vorm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou de kwaliteit minder zijn van de goedkopere??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook zit het knopje omgedraaid. 3/7 verschillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen maar als ze beiden aan de veiligheidsnormen voldoen kan de eerste 7x uitelkaar vallen voor dat "betere kwaliteit" interessant wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfs de ingegraveerde codes en tekens zijn identiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal dat voorleggen aan een vriend, ivm reuma krijg ik dat zelf niet voor elkaar.

Antwoorden (6)

heb je ze allebij in dezelfde winkel gekocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee.
die van 7 euro bij de Handyman
die van 1 euro bij de Action
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel een erg groot prijsverschil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is inderdaad geen verschil buiten het rode knopje dat omgekeerd zit, het is gewoon handyman is die rap rijk wil worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zegt het zelf al; bij de Action. Action is eenmaal goedkoop, a-merken zijn dus ook goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat geen merknaam op beide stekers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt mij niet alleen nu, maar echt heel vaak op dat Handyman hartstikke duur is met zijn spullen. Of ze dan ook -tig keer beter zijn dan die van andere winkels staat nog te bezien.
Kwaliteit van het gebruikte materiaal, is de dure stekker een echt merk?
En als je in twee verschilende winkels kunt kopen kunnen zeker op dit soort artikelen de marges echt enorm verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is de goedkope afkomstig uit een lage lonen land, zoals China en wordt er minder robuust materiaal gebruikt en de ander van degelijke Duitse of Nederlandse kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor het antwoord.
wat is 'robuust' materiaal?
waar bestaat het uit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steviger materiaal, b.v. een dikkere behuizing,waardoor de ene wandcontactdoos/steker niet stuk zal gaan, als je hem laat vallen en de andere wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de uitleg.
ze wegen ongeveer hetzelfde. de duurdere ziet er een pietsje beter uit, wat 'mooier' maar ze ontlopen
elkaar niet veel.
Je hebt gewoon mazzel, waarschijnlijk komen ze allebei uit China, gewoon voor de goedkope gaan, tenzij deze erg gammel aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij niets dus gewoon de goedkoopste nemen
het is allemaal handel en het is maar wat de gek er voor geeft en de handeliaar er voor vraagt
zoals bijvoorbeeld de mediamarkt die vreselijk duur is met kabels.
je kan ze beter bij de action kopen
scheelt je echt een kapitaal
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Action heb je soms een behoorlijk mindere kwaliteit: ik heb een paar keer snoertjes van 3,5mm jack naar 2x tulp gekocht waar de aansluiting niet van klopte, soms was de rode tulpstekker het linker kanaal en ik heb er ook een gehad waar de afscherming op de ring van de jackplug was aangesloten i.p.v. aan de sleeve.
Ook was de dikte van de draad zodanig dat je hem zonder moeite stuk kon trekken.
Maar ja, voor € 0,69 hoef je ook niet te klagen.
Later kocht ik voor een paar euro bij Action tulpsnoeren van Thomson voor enkele euro's - die waren juist weer uitermate goed van kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort grote electrohuizen moeten het net van die kabels hebben als een restaurant van de drankjes.. ;)
Het staat een winkelier vrij om te vragen wat hij wil.
Het kan zijn dat de ene winkel slimmer inkoopt dan de andere.

Het kan echter ook zijn dat het dure model gekeurd is door Europese instituten als KEMA (Nederland), VDE (Duitsland) of nog meer keurende instanties van andere landen.

Deze type-goedkeuringen zijn tamelijk duur en zullen dan ook doorberekend worden in de inkoopprijs van de winkelier die dan de kosten weer op zijn verkoopprijs moet terugverdienen.

Bij een KEMA gekeurd apparaat mag je ervan uitgaan dat het elektrisch veilig is, een CE keurmerk zegt op veiligheidsgebied niet zoveel.
Toch kan in de praktijk een apparaat zonder keurmerken prima bevallen, je hebt alleen wat minder zekerheid dat het een veilig apparaat is.

De schakelaartjes met lampje lijken in elk geval uit dezelfde fabriek te komen.