Ja op huidige tv apparatuur zie je veelal een Rood Groen Blauwe aansluiting dat is Component(YPbPr) en niet RGB (handig he). RGB of eigenlijk RGBHV is hetzelfde als wat je nu vooral VGA-aansluiting noemt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om het nog ingewikkelder te maken RGBHV mag je ook een component signaal noemen het bestaat immers uit verschillende signalen welke een beeld vormen. Maar als je een apparaat koopt (Mediaplayer ofzo) en er staat op component dan is het YPbPr en niet RGB.

Een goeievraag dus want dit is door het gebruiken van een overkoepelende naam als deelnaam en het foutief gebruikmaken van kleurcodes in kabels een ondoorzichtig zooitje geworden.

Toegevoegd na 10 minuten:
Plaatje van men component noemt roodgroenblauw gekleurd is en eigenlijk YPbPr of YCbCr genoemd zou moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je je reactie zo kunnen verduidelijken? Ik zie geen RGB aansluiting aan de achterkant ook niet in de specs, het zou kunnen dat de SCART RGB door zou geven maar dat zie ik niet gespecificeerd. En wat is er nou precies ongeloofwaardig? Waar in mijn verhaal heb ik het over de D-Link DSM-330? En wat heeft Wikipedia er mee te maken?
Mijn Component aansluiting bestaat uit 5 tulpstekkertjes en de RGB aansluiting is zo'n trapeziumvormige 3 rijige stekker.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bij jou is de rgb een scart aansluiting. Soms zie je ook afzonderlijke r g en b connectoren, mAr dat is dus Niet gelijk aan een component aansluiting.