Digitale Fotolijst, iemand goede ervaringen?

Vertelt u aub wat er goed aan is en wat minder. Welk merk heeft u? intern geheugen? hoe doet ie het met grote foto's? ( meer dan 8mp?)

dat soort dingen zou ik graag weten... er zijn online maar weinig reviews te vinden hierover, maar wie weet hebben jullie wel zo'n ding in huis of kennen jullie iemand die er een heeft.

alle info welkom!

bedankt:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een hele tijd geleden heb ik er een gekocht bij Blokker (merk: Xiton) voor een schappelijk prijsje. Deze werkt alleen met een geheugenkaartje en heeft dus geen intern geheugen.
Het was toen een leuk hebbedingetje waar ik echter toch snel op uitgekeken was geraakt. Hij ligt nu al maanden onaangeroerd in de kast. In het begin is het leuk, maar wie gaat er nou naar zo'n ding zitten kijken?
Als het kon, zou je hem zo van me mogen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies. Ik heb er een aan mijn moeder gegeven, leuk dacht ik, met allemaal familiefoto's. Ze werd er erg zenuwachtig van, en vindt het vervelend dat er geen aan-uit knopje opzat, en ja, nu ligt ie in de kast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ojee.... eigenlijk lijkt me het tóch een leuk ding... vooral voor iemand die een foto hobby heeft. en hij laat ze zó graag zien aan anderen... enne, kwil m best hebben hoor! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof dat we van een koop afzien, van dit specifieke apparaatje... :-(

Andere antwoorden (6)

Resolutie is erg belangrijk, philips en sony springen er dan meestal bovenuit. Neem je geheugenkaart mee naar een winkel en probeer ze even uit. Dan kun je gelijk zien wel een goed en duidelijk beeld geeft bij hogere resolutie's

Toegevoegd na 10 uur:
Lees net over de 16:9 verhouding. maar dit is geen probleem met de meeste digitale camera's, deze kun je ook gewoon op 16:9 zetten hoef je niets liggend o.i.d. foto's te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het LEEK me leuk, op een plaatje, tot ik er in het echt bij iemand één zag ; uiteindelijk is het een beetje een zenuwending (soort doorlopende diavoorstelling), die ook nog eens stroom staat te vreten. Voor mij heeft het toch niet de charme van een totaaloverzicht van een heleboel foto's op een grote muur, noch van een mooi samengesteld foto-album. Het is vooral een gadget, waar je eigenlijk vrij snel op uitgekeken raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kijk je even naar en dan gaat hij de kast in want het irriteerd erg ,het zijn ramp dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin er niet aan.

Voornamelijk omdat de lijstjes vaak een breedbeeld formaat hebben. Dit is leuk voor "liggende" fotos, maar "staande" fotos worden hierop wel heel erg klein.
Kortom je moet alles liggend fotograferen. Daar begin ik dus niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een Philips 10 inch lijstje met rvs geborstelde rand. Met een beetje zoeken te koop voor rond de 140. Ik vind het een fantastisch ding en heb er dagelijks plezier van, maar heb dan ook lang gezocht naar een goed exemplaar. De kwaliteit van het scherm is uitstekend, veel beter dan die rommel van de Blokker. Dat lijkt misschien leuk en goedkoop, maar door de ergernis gooi je m uiteindelijk ongebruikt weg. Kost veel meer.

Neem wel een 10 inch, 7 of 8 is erg petieterig. Grote voordeel van de Philips is de mogelijkheid om het lijstje automatisch aan en uit te schakelen om bepaalde tijden (3 momenten per dag, apart in te stellen voor weekend). De software om de fotos erop te zetten werkt prima en de algehele afwerking is gewoon goed en netjes. Ook de overgangen tussen de fotos verloopt leuk en de tijd dat een foto te zien is is ook instelbaar. Verticale fotos worden opgevuld met 4 willekeurige fotos aan beide kanten.

Over intern geheugen hoef je je geen zorgen te maken. Er gaan sd kaartjes in en je koopt 4gb voor onder een tientje. Daar kunnen duizenden foto's op.

Let er ook op dat je bewust wel/geen 16:9 beeldverhouding koopt. Foto's zijn vrijwel altijd nog in 4:3 verhouding.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een fijne review. Dank je wel!!!
Mocht je een computer vaak aan hebben staan dan kan je ook de achtergrond dynamisch instellen. Daan komen al je geliefde foto's ook voorbij.

Wat het lijstje betreft: ik heb zelfde ervaring als hierboven. Leuk hebbeding die al snel te verstoffen staat