Kun het kwaad als je 3 stopcontacten aan elkaar sluit ?

Ik heb nu 2 stopcontacten aan elkaar gesloten (Zie afbeelding) Kan dit kwaad ?

Toegevoegd na 29 seconden:
Ik wil er nog een aansluiten, Kan dit kwaad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Dit hangt er helemaal vanaf welke apparaten je er aan gaan koppelen aan het einde en hoeveel deze verbruiken en of ze allemaal gelijk aanstaan.

Het doorlussen van meerdere aan elkaar kan op zich geen kwaad, maar je moet alleen oppassen dat er niet te veel stroom gevraagd gaat worden via 1 stopcontact.

Bij mij thuis heb ik zeker wel een stuk of 6 a 7 verschillende verdeeldozen aan elkaar gekoppeld, allemaal vanuit slechts de ene aansluiting in de kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat (lang) goed als je er maar niet teveel stroom (Amp) uit afneemt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een zooitje! Heb je ook stekkers in die haspel zitten? En alles komt uit 1 stopcontact? Nou, in het minst erge geval klappen de stoppen eruit. In het ergste geval wordt de haspel dusdanig heet dat er brand uitbreekt. Niet doen dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel dus, als je die haspel opgerold laat, dan kan daar teveel warme bij vrijkomen. Als je het dan zo wilt doen, zorg dan dat de haspel helemaal uitgerold is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat opgerolde haspel kan gevaarlijk zijn/worden. Waarom vervang je niet alles door één groot stekkerblok met (bijvoorbeeld) 10 stopcontacten? Meestal hebben die ook nog een zekering er in om het veiliger te maken.
Want om je vraag even te beantwoorden: ja dit kan kwaad. Er kan brand uitbreken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oververhitting kan gebeuren best gevaarlijk zijn dus soms eruit halen kan ik als tip geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb onlangs een verleng stekkerdoos gekocht waar 8 stekkers in kunnen deze was verdeeld in 2 aparte helften zodat je de ene helft uit kan zetten als je die niet nodig bent; mss is dat een oplossing voor jou dan staan niet
altijd alle apparaten op stroom. Ik zou de haspel er zowiezo tussen uit halen en vervangen voor stekkerdoos want die willen nog wel eens te warm worden vooral als de kabel niet helemaal is afgerold.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen grootverbruikers aansluit dan kan het wel. Netjes is wat anders.
Dus het ligt eraan wat je erop aansluit.