ik wil graag een e-book kopen maar ik heb nog geen verstand van. waar moet ik allemaal op letten en kunnen er oom spelletjes op gedownload worden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk een e-reader. Een e-book is digitaal boek dat je op de e-reader kunt lezen.

Een e-reader is in principe alleen gemaakt voor het lezen van boeken. Het scherm is daar ook op afgestemd: goed leesbaar in (zon)licht, laag energieverbruik, geen/weinig kleuren.

Een tablet (iPad, bijvoorbeeld) wordt ook gebruikt als e-reader, maar is voor veel meer doeleinden gemaakt. Spelletjes, internetten, etc.

Het is dus maar net wat je wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een tablet heeft een mooi scherm, waar spelletjes, films, foto's, etc. goed op uitkomen. Het gebruikt veel stroom en de batterij is dus veel sneller leeg dan bij een echte e-reader. ook voor het lezen van boeken is het scherm van een tablet minder prettig dan het scherm van een e-reader.
bamibal
12 jaar geleden
Ik heb een iPad 2 en gebruik die ook als eReader en dat werkt prima!
Ook kun je op de iPad spelletjes downloaden en filmpjes kijken, Internetten, mailen en nog veel meer!
Met de iPad 2 kun je een hele dag werken voordat de accu leeg is;