Hoeveel mW heb je bij een laser ongeveer nodig om gaatjes in papier te branden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Het is afhankelijk van de kleur laser en de kleur van het object dat je in brand wil steken.
Reken op ongeveer 200 mW voor een rode laser.
Volgens de reviews van kopers van die lasers op de site van DealExtreme kunnen ze daarmee lucifers aansteken en zwarte ballonnen laten knappen.

Toegevoegd na 1 uur:
Hierbij een stukje uit de review:

Pros:
Well I think it's the very best red laser you can buy for less than 30 bucks. If you want the same power it is more 300bucks, but not at DX!
Some people speak about IR-filtration being absent, well a red laser DIODE (like this laser) does not emit in the IR-wavelengths so it does not need filtering (but a green laser needs a IR-filter)
If you focus the beam correctly (turning the ring) you can instantly light matches or pops balloons, it burns everything black (not metal :D)

De bedoelde laser is op de site te bestellen voor ongeveer € 20,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een groene van 200 mW gekocht, daar lukte het ook niet mee.
Kijk bij de reviews en je ziet wat de ervaringen zijn van klanten die diverse zaken kochten.
hoi Peter191,

ik vermoed uit de door jouw eerder gestelde vragen, dat jij nog niet zo oud bent.
realiseer je goed dat een laser met een dergelijk groot vermogen onmiddellijke blindheid veroorzaakt, als je perongeluk in iemands ogen schijnt.

het ie niet voor niets dat deze lasers verboden zijn.
bij dealextreme is van alles te koop snelle levering geen transportkosten.
wees voorzichtig, have fun!

groeten, Dré