Hoelang kan ik muziek luisteren in een stilstaande auto, met de motor uit, voordat de accu leeg is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
97.5K

Het beste antwoord

Dat kun je niet concreet zeggen. Hangt vaan erg veel factoren af.

- Hoe groot is je accu (aantal A/h)
- Hoeveel vermogen neemt je radio op? (Watts/h)
- Hoe vol zit je accu.
- Moet de auto op het contact staan? Dan nemen meer dingen spanning op.

Als je alles redelijk standaard zou hebben dan hou je het met anderhalf uur á twee uur vrij veilig.

Maar ik zou zeggen, start na drie kwartier even de auto en laat heb een kwartiertje draaien.. kan de accu weer wat bijladen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Termen A/h en Watts/h zijn foutief, moet zijn Ah en Wh.
Het is niet ampère-per-uur maar ampère-uur.
De argumenten kloppen verder, al is jouw schatting van anderhalf à twee uur wel erg aan de lage kant.
Een dag is een veilige aanname tenzij je met 1000W je buren wilt imponeren. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik ging er vanuit dat de auto erna nog moest kunnen starten..
De vraag letterlijk is leeg.. en leeg is dan ook echt leeg. Dan gaat hij inderdaad langer mee. Fijn dat jij iets beter weet... Ik weet waarschijnlijk ook iets beter: Algemene richtlijnen: http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen - Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch was dit geen kritiek op het taalgebruik of de spellingswijze. Het was een correctie van een antwoord wat niet geheel klopte. En ik weet weer iets ander beter. Want de auto een kwartier laten lopen? Niet echt milieu zuinig. Heb je zo niet geleerd met je rijexamen ;-). En de accu kan makkelijk 15 uur mee met de radio aan. En ook daarna kan je nog je auto starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@RamonBakker Ik heb op www.vergelijk.nl "autoradio" ingetypt. De eerste drie radio 180W/208W/200W. Gemiddeld dus 196 W I = P / U I = 196W / 12V
I = 16.33 Ah 16.33Ah * "makkelijk"15uur = 245 A Ramon, geef mij even de link waar ik zo'n accu kan kopen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn radio waar die 15 uur is op gebaseerd, is een radio van lang geen 196 watt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen.. dan heb je een oer oude radio.. I = P / U
I = 50 / 12
I = 4,166666667 4,166666667 * 15 = 62.5A In geval van een diesel accu zou het kunnen. Tenzij jij een autoradio van 50W hebt, maar 50W autoradio ben ik nog niet tegen gekomen..

Andere antwoorden (5)

Dat ligt aan de staat van je accu, het vermogen de grote aantal cellen enz. Als je accu vol is gaat ie natuurlijk langer mee dan een die half vol is.
Ook wat voor een installatie je in de auto hebt met of zonder versterker het vermogen van je radio enz. Gemiddeld zal het ongeveer een uur of 10 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook bij mijn antwoord.. @Datelmont
Ik heb op http://www.vergelijk.nl "autoradio" ingetypt. De eerste drie radio 180W/208W/200W. Gemiddeld dus 196 W I = P / U I = 196W / 12V
I = 16.33 Ah 16.33Ah * 10 uur = 163.3 A Datelmont, geef mij even de link waar ik zo’n accu kan kopen. En OK, als het je lukt heb je wel de meest extreme accu gevonden..
Bij een volle accu en bij een 'normale' radio kun je wel een week of twee luisteren.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook bij mijn antwoord.. @Escape
Ik heb op www.vergelijk.nl "autoradio" ingetypt. De eerste drie radio 180W/208W/200W. Gemiddeld dus 196 W I = P / U I = 196W / 12V
I = 16.33 Ah 16.33Ah * (twee weken) 336 uur = 5489.88 A Escape, geef mij even de link waar ik zo'n accu kan kopen.
Dat is van te veel variabelen afhankelijk om te kunnen beantwoorden:
* wat is de capaciteit van je accu (in een dieselauto zit een zwaardere accu dan in een benzine auto)
* hoe oud is je accu
* Wat is het vermogen van je installatie
* gebruik je de radio of de cd speler

Als je alleen de radio aan hebt in een dieselauto kan dat wel dagen duren voordat de accu leeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoevol die zittt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, bij mij is dat een paar minuten. Dan wil ie al niet meer starten!
Dit zal vnl. komen van de zware woofer die er in mijn auto zit :). En omdat mijn accu niet optimaal meer is. Een week stilstaan is geen probleem, maar een paar minuten de radio+woofer aanzetten wel.

Je ziet... 't hangt er maar helemaal vanaf!
Kwestie van uitproberen.