Kunnen de koperdieven gesnapt worden door het koperdraad te gebruiken voor signalering bij het doorknippen ervan?

Zou de plaats waar doorgeknipt wordt vastgesteld kunnen worden door de koperdraad onder zwakstroom te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In principe zou het kunnen, maar als het een koperdraad van een paar kilometer lang is, en het wordt op een plaats doorgeknipt, moeten ze nog de hele koperdraad langs om te kijken waar deze is doorgeknipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doorknippen van draden wordt gesignaleerd, maar niet de plaats waar de leiding onderbroken is. Dat helpt dus niet bij deze kabels die vele kilometers lang zijn.
Er bestaat wel apparatuur om de plek op te sporen waar de onderbreking zit, maar die is buitengewoon kostbaar helemaal als je beseft hoeveel leidingen er lopen langs het spoor. En tegen de tijd dat je er bent zijn de daders gevlogen.
escape
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
De vraag blijft wie dat gaat betalen en wie die duizenden camera's gaat bekijken. En ook hoe de politie op tijd op een afgelegen plek kan zijn.