heb een peugeot 306, hoe moet ik kabels aansluiten trekhaak?

welke kleuren sluit je op elkaar aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Gevonden op de site van Mini Owners Club Twente:
http://2008.moctwente.nl/techniek/bedrading-trekhaak.html#COLOR

aansluitingen stekkerdoos:
1 L richtingaanwijzer links
2 54G mistachterlicht (vroeger vaste spanning)
3 31 massa
4 R richtingaanwijzer rechts
5 58R achterlicht rechts+voorlicht+kentekenverlichting
6 54 stoplichten links en rechts
7 58L achterlicht links + voorlicht
Mocht er maar één achterlichtdraad zijn, dan deze aansluiten op 58L (nr. 7).

Kleuren Mini Aanhanger
richtingaanwijzer links groen-rood geel
mistachterlicht rood-geel blauw
aarde zwart wit
richtingaanwijzer rechts groen-wit groen
rechter achterlicht+kenteken rood-groen bruin
remlichten groen-paars rood
linker achterlicht rood-groen zwart
achteruitrijlamp groen-bruin rood-zwart
constante stroom - bruin-wit
constante stroom via contact - rood

Deze kleuren schijnen voor een mini te gelden, voor jouw auto moet je het even uitzoeken, probeer met een 12V lampje als spanningzoeker.

Grtz. Koos.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie dat de tab instelling wat door elkaar is gegooid in de kleuren tabel: per regel staat eerst de functie, dan de kleur van Mini, dan spatie(s), dan kleur aanhanger.
Een meerkleurendraad is twee kleuren met een streepje zonder spaties ertussen.
Een enkel streepje geeft een ontbreken van draad aan.
Voor overzichtelijkheid kun je beter even de genoemde site bezoeken

Toegevoegd na 6 minuten:
Er bestaan tegenwoordig naast de 7 polige aansluiting ook 13 polige stekkers. Ook hiervan staat het bedradingsschema op de site