Kan een stekker te dik zijn voor het stopcontact?

Ik krijg mijn laptop stekker met heel veel moeite uit mijn stopcontact, ik merk nu ook wanneer ik dat doe dat hij allemaal rare schaafgeluidjes maakt, dat hij dus echt aan het schaven erlangs is. De puntjes, de uiteinde dus van de stekker zijn ook een beetje zwartig aan het worden en je kunt zien dat er stukjes van het 'zilver' af is, dit lijkt mij echt niet goed wel? Is dit gevaarlijk?? Voor mij, de laptop zelf oid? En kun je zomaar een nieuwe steker daarvoor kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Het kan zijn, dar jouw laptop niet geschikt is voor het Nederlandse elektriciteitsnet en daardoor niet goed past. Ook is de mogelijkheid aanwezig dat je de stekker in een geaarde wandcontactdoos moet stoppen, die zijn meestal wat ruimer.
Waarschijnlijk kun je wel een passende stekker er aan (laten ) zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel de stekker alsmede de contacten in de wandcontactdoos beschadigen door de vlamboogwerking tijdens de stekker insteken van de laptop.

Als men bv een ingeschakelde electrische kachel van 3000 watt wil aansluiten mbv de stekker dan zie en hoor je ook
,,pats,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er aan jou laptop een geaarde stekker aanzit gebruik dan ook een geaard stopcontakt.zonder aarde kan brom geven wanneer je muziek wilt beluisteren als je deze afspeelt via een andere geluidsbron.