Is het mogelijk om een apparaat te maken met een accu welke stroom afgeeft voor iets maar tegelijkertijd ook zichzelf weer oplaad?

Het leek mij dat dat de stroom die gebruikt wordt voor een aandrijving of licht ook doorgeschakeld kan worden naar de accu zelf.

Een soort aggregaat die niet op diesel loopt maar op elektriciteit. Is dit heel gek gedacht, ben tenslotte een noob met dit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat zou een zinloze handeling zijn. De energie in de accu kun je beter erin laten zitten. Alles wat je ermee doet levert verliezen op. Die verliezen kun je beter nuttig gebruiken voor iets dat je nodig hebt.
escape
12 jaar geleden
Je bedoelt een accu die een elektromotor aandrijft die weer dynamo aandrijft welke vervolgens zijn stroom weer terug geeft aan de accu. Dit kan, maar zeker niet voor eeuwig!! Door allerlei factoren ontstaan er verliezen (wrijving/weerstand) op een gegeven moment is er zo veel stroom verloren dat de accu leeg is. Dit soort eeuwig lopende apparaten heten: perpetuum mobiles. Men is hier al heel lang naar op zoek alleen is het vaak slechts theoretisch mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, dat noem je een perpetuum mobile. Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De altijd doorlopende motor!
Als je die uitvind kan ik je bij deze al vertellen dat ne nooit meer hoeft te werken!
Aleen wat jij nu zegt gaat nooit werken je verliest idd stroom aan de kracht voor de dinamo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De auto doet dit toch ook al. Hij heeft stroom nodig om te starten en te blijven lopen en terwijl wordt de batterij terug geladen. Das wel niet wat je echt in gedachten had misschien?
groetjes minneke