3D heeft altijd bestaan, kijk maar om je heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je het zegt! Wat moeten we toch zonder mensen zoals jou...
3D bestaat altijd al ...het dagelijks leven is 3D
alleen wie de film methode(rood blauw) 3D heeft uitgevonden ...goede vraag ik denk een geleerde is of puur toeval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1844 David Brewster introduceert de stereoscoop, een apparaat dat foto’s in 3D kon maken.
12 jaar geleden
De filmversie is ontworpen in 1853 door Wilhelm Rollmann in Leipzig, Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie maakt de eerste Godwin over Avatar-regisseur James Cameron? Het waren de nazi's die de 3D-film hebben uitgevonden, zo heeft de Australische documentairemaker Philippe Mora ontdekt. Al 15 jaar voordat Hollywood er ooit mee begon, maakten het Derde Rijk in 1936 de eerste 3D-film. Dat schrijft Variety.

Mora: "De films zijn geschoten op 35mm-film, ogenschijnlijk met een prisma die voor twee lenzen was bevestigd." De films zijn door een onafhankelijke studio geschoten. "In opdracht van het ministerie van Propaganda van Goebbels. Ze worden Raumfilm genoemd, oftewel ruimtefilm. Mogelijk dat daardoor niemand ze meteen heeft herkend als 3D."

De docu-maker wil de beelden gebruiken in zijn nieuwe film How the Third Reich Was Recorded. "De beeldkwaliteit is fantastisch! De nazi's hadden een obsessie met alles vastleggen, en over elk beeldje hadden ze volledige controle."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3D heeft altijd al bestaan, 3 dimensionaal is diepte, breedte en hoogte.

wikipedia : ''De verkorte aanduiding 3D wordt meestal gebruikt om aan te geven dat iets als ruimtelijk kan worden waargenomen: 3D-foto's, 3D-film of 3D-graphics.
Wat hiermee wordt bedoeld is niet altijd duidelijk. Bij computerspelletjes wordt vaak de term 3D gebruikt, en daarmee wordt dan bedoeld dat er perspectivische beelden worden getoond. De term 3D wordt echter ook gebruikt voor de techniek die ook bekend staat onder de naam stereoscopie, waarbij er twee verschillende beelden worden aangeboden, een voor het linkeroog en een voor het rechteroog.''