hoe krijg ik die brom uit mijn TV?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik de TV inschakel heb ik een constante brom in de TV.
Waar ligt dat aan en hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 19 uur:
Het is een LCD TV,en is 1 jaar oud.
Het geluid komt volgens mij uit de boxen want als ik het geluid uit zet is het weg.Ik heb geen losse boxen in de buurt staan.
Ja,wat is hoog en wat laag , ik zou zeggen laag maar weet het niet exact te omschrijven.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en je mij verder kunt helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvorens ik je het goede antwoord kan geven even antwoord op de volgende vragen:
1) Wat voor een tv is het? Een oude met beeldbuis of plasma, LCD, Oled of LED.
2) Waar komt de brom uit? Uit de luidspreker of gewoon uit het toestel?
3) Kan je aangeven als de toon van de brom hoog of laag is?
Uit de antwoorden kan ik je exact vertellen wat je moet doen.

Het beste antwoord

Je moet kijken als je meerdere apparaten zoals geluid naar versterker of van een DVD speler of iets dergelijks op hebt aangesloten.
Koppel die dan eerst alles af. Is de brom er nog steeds, kijk als jou beeld ook "rare" dingen vertoond.
Indien niet zit de brom in het versterker gedeelte van het geluid.
Daar is van buiten af dan niets aan te doen.
Je kan een brom hebben van wat wij technici noemen een 5o Herz (lage brom) of een 100 Herz (hoge) brom.
Het kan komen door een slechte afscherming in het toestel of een kapotte condensator die deze "brom" moet "afvlakken". Ook een los contact kan daar de oorzaak van zijn.
Meestal zijn in de huidige toestellen geen losse onderdelen te vervangen, maar complete units.
Als je nog garantie hebt, ga dan terug naar de winkel of dealer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb ik iets aan.

Andere antwoorden (3)

Ik heb dat ook gehad. Bij mij kwam het omdat ik mijn tv naast mijn speakerboxen gezet had. Het had dus te maken met de magneten van de boxen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook, ik leg mn mobiel even een metertje verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heb ik het ook maar dan geef ik er gewoon een matige tot harde klap tegen de bovenkant of zeikant Vaak word dat gebrom dan minder of gaat het zelfs enkele dagen weg ;)

Verstandig is het niet want je kan er een hoop mee stukmaken van binnen