Ik woon in België in de straat met de naam Griendijk. Geen enkele GPS schijnt in staat te zijn die straat te vinden. Wie moet ik inlichten daarover?

De Griendijk is een gewone straat met een tiental villa's. toch stuurt elke GPS naar een heel ander stuk van mijn stad. Het lijkt me dus geen slecht idee van dit te melden bij de juiste instanties zodat dit misverstand kan worden aangepast. Als je het via Google Maps opzoekt, kom je wel op de juiste plaats uit. Dit heeft veel mensen al veel ergernis bezorgd. Ik wil er eindelijk eens komaf mee maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Volgens jou profiel is de Griendijk in Amsterdam Zuid-oost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar mijn alter-ego heeft een Belgisch adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om de griendijk in Gent gaat, daar staat op de kaart van googlemaps ook geen naam? Maar toch kan google maps hem vinden, lijkt ook niet echt logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, raak daar nog eens wijs uit...

Het beste antwoord

Als je schrijft dat geen enkele GPS die straat kan vinden, dan zul je vast ook wel TomTom hebben geprobeerd.
Als ik goed ben ingelicht maakt TeleAtlas de kaarten voor TomTom, en is dat bedrijf een jaar of 3 zelfs overgenomen door TomTom.

Als je googelt op TeleAtlas, kom je automatisch hier terecht.
http://licensing.tomtom.com/index.htm

Rechts op je scherm zie je o.a. staan:
"Report a Map Change via MapInsight" en als je wat doorklikt kom je vanzelf in een keurig nederlandstalig menuutje terecht, waar je al je problemen kunt melden.

Het lijkt mij, dat ze het daar zelfs op prijs zullen stellen, als je dit meldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga voor je huis staan, neem de coördinaten over van je navigator en geeft deze door aan de mensen die je komen bezoeken. Klaar is Kees.
Kaartcorrecties kun je via internet eenvoudig aan TomTom doorgeven via TomTomHome. Van andere apparaten weet ik niet hoe dat moet, maar die had je eigenlijk ook niet moeten kopen, daar volgens de testen Tommy de beste is.