Ik denk dat je bij diverse RC modelbouw zaken wel een pomp kunt vinden die tegen benzines kan. Het gaat vooral om het bestand zijn tegen benzeen van afsluitringen, slangen ed.
Let er wel op dat het gaat om benzine en niet om methanol/nitro mengsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wat moet je met benzeen het is giftig en kankerverwekend het wordt vaak gebruikt voor schoonmaakmiddelen

Toegevoegd na 1 minuut:
Benzeen is een heel goed oplosmiddel. Voordat de gevaren bekend waren werd het door mensen die met ruwe olie werkten gebruikt om de handen te wassen. Tegenwoordig is het gebruik van benzeen nog maar zeer beperkt toegestaan en moeten strenge veiligheidsnormen in acht worden genomen