Hoe werkt deze techniek?

Tijdens een voetbalwedstrijd zie je naast de goal een reclamebord. Het lijkt voor de tv kijkers een soort hologram. Hoe werkt het? Hoe komt het dat wij het als een soort hologram op tv zien?

Wat ik mij kan herinneren is dat je in het stadion zelf de reclame op de grond ziet liggen en de letters zijn dan heel schuin. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu je het zegt...

Het beste antwoord

Het zijn digitaal geprojecteerde reclameborden.
Dezelfde techniek vindt je ook bij zwemwedstrijden, waar je vaak een rode lijn voor de zwemmersziet uitbewegen.

Deze geeft de positie aan van de zwemmer die het wereldrecord zwom. Je ziet dit alleen op televisie, niet wanneer je op de tribune zit.

Het is dus Augmented Reality.
De voetballers, de bal en het veld zijn echt. De reclame, de pijltjes en de lijnen vormen de extra laag. Tezamen wordt het als één geheel aan de kijker gepresenteerd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk heel simpel. Een computerprogramma zet de borden op de juiste plek. In het stadion zie je ze niet. Her computerbeeld wordt gemixed met het livebeeld en dat zie je op je tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar heb ik mij ook over verbaasd.
Een voetballer loopt daar dwars doorheen.
Dus in het stadion zijn die borden helemaal niet aanwezig.

Maar het is gewoon computertechniek.
Net als die bewegende borden langs de lijnen.
Dat zie je ook niet zo in het stadion.