Bij ons in de Lidl is een beamer in de aanbieding voor €300,- : de "NEC NP-210". Is dit een goede koop?

Ik heb eerder al voor een tv gekeken maar ik zal alleen maar iets nodig hebben om films op te kijken. Op school hebben we Smartboards met beamers waarvan ik de kwaliteit niet mooi vindt. Maar als ik in de cafés kijk zie ik beamers waarvan ik de kwaliteit wel mooi vindt, het gaat me hierbij vooral om de helderheid die soms wazigheid veroorzaakt, dus waarschijnlijk het contrast, het contrast is bij de NEC NP-210: 2000:1. Dit zegt mij niet veel. De resolutie van de beamer lijkt mij goed genoeg: XGA (1024x768). En de lichtopbrengst is 2.200 ANSI Lumen.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik heb nu ook een aanbieding van de Aldi gezien: een BenQ Beamer met DLP-technologie, resolutie van 800x600 tot 1600x1200, 2700 ANSI lumen, beeldgrootte 23"tot 300", levensduur lamp 6000 uur, 3d-gereed, HDMI-aansluiting. Deze is €30,- duurder maar is dat het ook waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De NEC projector is een prima apparaat.
Even uitleg waarom de projectoren op een smartboard anders ogen. Meestal gebruiken ze bij active board of smart boards, "short throw" projectoren, dwz. dat de projectie afstand kleiner is dan een gewone projector. Door de bolle lens krijg je voor op bepaalde plaatsen, meestal ver naar de rand het beeld niet scherp.
Daarbij is er nog een groot verschil, in een café is het meestal donkerder dan in een klaslokaal. Dan is het beeld natuurlijk ook duidelijker.

Houd er wel rekening mee, dat de lampen van een beamer/projector geen oneindig leven hebben. Een vervangende lamp is misschien zelfs duurder dan de projector zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit alles zegt mij ook niet zo veel, maar ik weet wel dat lidl over het algemeen wel goede dingen verkoopt, zo kan je er dus ook wel hele goede pc's kopen en notebooks . Ik geloof niet dat je snel een misser koopt bij lidl. Je kan het ook altijd weer ruilen he...Maar goed, op zich heb je niet zo heel veel aan mijn antwoord denk ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de NP210 laat NEC zien dat ze begrijpen wat de behoeftes zijn in vergaderkamers en klaslokalen. Met 2200 ANSI Lumen en een contrast ratio van 2000:1 zijn heldere, duidelijke beelden bij alle lichtomstandigheden gewaarborgd. Sterke 7-watts speakers zorgen voor een krachtig geluid, maar er is ook de mogelijkheid om je eigen speakers aan de beamer te bevestigen.
Met de ECO Mode technologie voorziet NEC in onze verplichting naar het milieu toe. Niet alleen is daar de mogelijkheid om economisch om te gaan met energie, met de indicator kun je ook zien hoeveel je bespaart. Wie dan denkt dat we het over een stoffig, alternatief apparaatje hebben heeft het mis. De NP210 is middels een DLP-link geschikt voor weergave van 3D-beelden. NEC is klaar voor de toekomst, maar ook voor vandaag.
De Lidl verkoopt dus goed spul ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja ik was vergeten te vermelden dat de goedkoopste prijs die ik voor deze NEC kon vinden €450,- is! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werk je er soms? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ik doe er alleen m'n boodschappen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah vandaar die parate kennis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goede winkel hoor die Lidl, goede spullen en goedkoop ;-)