Bestaat een stopcontactdoos + dimmer?

Op het moment heb ik een contactdoos aan de muur voor één stekker en hierboven zit een schakelaar voor de lamp die boven de tafel hangt. Mijn vraag is dus of er een contactdoos bestaat waar de schakelaar vervangen is voor een dimmer.

Mocht dit het geval zijn dan zou ik graag horen waar deze te krijgen is.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit bestaat, let wel op dat je er niet iets anders op aansluit behalve een lamp he:)

Antwoorden (3)

Een schakelaar en een stopcontact in hetzelfde plaatje wil nog steeds zeggen dat er twee aansluitpunten zitten. Je kunt er voor kiezen om deze niet meer in één plaatje, maar als twee losse plaatjes te monteren.
Plaatje één met een draaiknop (dimmer) en plaatje twee met een normaal stopcontact. Een plaatje waar deze twee elementen samen op zitten heb ik nog niet gevonden.

Een voorbeeld van een winkel:
http://bit.ly/eMAoos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Productbeschrijving
AC-300 dimmer contactdoos max 300W Klik aan klik uit

Deze stekkerdoos steekt u simpelweg in een willekeurig stopcontact. Vervolgens sluit u uw verlichting aan om deze aan/uit te kunnen schakelen of te dimmen voor de juiste sfeer. Om de stekkerdoos dimmer/schakelaar te bedienen gebruikt u een KlikAan-KlikUit zender naar keuze, bijvoorbeeld een afstandsbediening of draadloze wandschakelaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier eentje van Philips http://www.beaumotica.com/nl_nl/philips-livingwhites-dimmer-contactdoos.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, die bestaan en niet eens zo duur. Ik heb er zelf twee gekocht bij de action, kosten: €2,39 per stuk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze werken prima!