Wat voor soort lamp geeft licht wat het meeste lijkt op daglicht/zonlicht?

dus een soort wit licht, niet al te gelig.

en waar koop ik die en wat kost het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

hoi Menno,

boven de 3000K heb je daglicht. dus kies een lamp die een kleurtemperatuur van >3000K heeft.

suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn de blauw gekleurde daglichtlampen. Die je bij een lampenwinkel, dus niet de supermarkt, kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als zo'n philips wake-up light.
Oh wacht, ik zie net dat philips ook daglicht lampen heeft.

Prijzen varieren, maar zijn toch bijna allemaal wel boven de 100 Euro. In veel verschillende winkels te koop, zie link.

http://www.shopwiki.nl/Philips-daglichtlamp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de cool-white daglicht tl buis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Philips heeft daar een speciale gloeilamp voor.
heeft de toepasselijke naam DAYLIGHT.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het betreft een gewone gloeilamp dus de prijs valt wel mee, ong 3a4 euro. Ik weet dat hij te koop is bij de Philips Myshop, heb daar nl 3 jaar gewerkt, het probleem is dat je daar alleen kan kopen met een pas. zal best wel te bestellen in een gewone lampenwinkel.