Ik heb een 2 GB geheugenkaartje. Nu geeft mn computer aan dat er pas 330MB gebruikt is, maar het lukt me niet meer om er meer foto's op te zetten...??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien beveiligd? Zit een klein schuifje aan de linkerkant. Die moet goed staan.

Anders opnieuw formateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de geheugenkaart in de pc (kaartlezer) zit, kun je wel foto's naar je vaste schijf slepen, maar kun je beter niet de foto's via de pc van de geheugenkaar verwijderen of nog ergerder de kaart formateren. Ik heb daar zeer nare ervaringen mee.
Plaats je "volle" geheugenkaart terug in je fototoestel en verwijder de foto's met de software van je fotocamera.
Als je de foto's met je camera niet kunt verwijderen, b.v. omdat de camera geen foto's waarneemt, dan heb je hetzelfde probleem dat ik ook gehad heb. Oplossing: nieuw kaartje kopen en dan meteen maar een wat groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi gast36821,

het is vervelend te moeten zeggen, maar er zijn geheugenkaartjes die keurig melden 2 GB te zijn, maar het in werkelijkheid NIET zijn. (er is dus mee geknoeid)

ik heb meerdere van die stickies gekocht 2GB maar in werkelijkheid waren die 512 MB...
van een Yougoslaaf op een beurs.
ze leken erg goedkoop, maar blijken achteraf erg duur.

hou rekening met deze mogelijkheid.
opnieuw formatteren, en zie wat er dan van terecht komt.
hopelijk niet al te teleurstellend.....

suc6 Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is natuurlijk hoe groot die foto is.
Ga een met verkenner baar die kaart toe en klik op proporties/eigenschappen. Dan zie je de stand van zaken.