hoe kan 't dat een dvd met van video overgezet materiaal, het op drie dure apparaten niet doet, terwijl die op een goedkoop apparaat wel werkt?

de videoband is door een professioneel bedrijf op dvd gezet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt vaak van de codec af. De ene DVD is de andere niet (ook al zien ze er hetzelfde uit en hebben dezelfde naam). Veel duurdere merken houden zich aan de standaards en betalen rechten/licenties voor de verschillende soorten videoformaten (dat maakt tegenwoordig al bijna 30-50% van de productie kosten uit). Goedkopen no-name dingen uit China trekken zich niks van al die licenties aan en kunnen daarmee vaak goedkoop meer formaten afspelen. Echter is de kwaliteit ook vaak om te huilen.

Als de video door een professioneel bedrijf op schijf is gezet, moet je daar maar eens vragen welke codec ze gebruikt hebben en of ze iets hebben wat jouw player wel ondersteund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook zijn dat ze Sony recorders of dvd's gebruikt hebben weet uit eigen ervaring dat die ook moeilijk doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DVD-R geeft ook een ander resultaat als een DVD+R (hoewel dat euvel eigenlijk inmiddels niet zo vaak meer voorkomt, omdat beide formaten veela ondersteund worden).

Andere antwoorden (2)

Ik heb weleens ergens gelezen dat het komt door de foutcorrectie die de duurdere dvd's speler wel hebben en de goedkopere niet. Maar ben geen techneut misschien dat iemand anders een betere uitleg weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goedkopere merken moeten meer concurreren met de kwaliteit merken. Dat kunnen ze niet doen op de elektronica en de techniek. Dat kunnen ze makkelijker doen door meer ondersteuning te bieden aan meerdere bestandsformaten. Ze kunnen dus van meer een beetje doen. Terwijl de kwaliteit merken met minder doen maar wel kwalitatief veel beter.