bestaan er hoofdtelefoons die gebruik kunnen maken van de ringleiding van een gehoor apparaat

voor draadloze communicatie via VHF heb ik wat moeite met het luisteren naar wat er gezegd wordt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Ik weet dat sennheiser veel goede producten heeft op dit gebied. Mijn moeder heeft een apparaat hiervan, wat haar goed bevalt. Ook via mijn werk (thuiszorg) zie ik dat veel mensen gebruik maken van dit merk.
Kijk maar eens op de site en zit er mischien iets voor je bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je eens op zoek gaan naar een hoofdtelefoon met volledige isolatie, zodat je werkelijk niets van de buitenwereld hoort.

Sennheiser is inderdaad een goed merk voor hoofdtelefoons, maar zij hebben ook genoeg producten die zwaar onder de maat liggen. Er zijn ook genoeg andere merken met goede of betere hoofdtelefoons. Je zult dus sowieso wat research moeten doen :P

Zoek iig eens naar een hoofdtelefoon met een gesloten systeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het op de telefoonstand zetten van mijn (beide) hoorappatarten, heb ik idd,zoals beide vorige antwoorden al aangeven met mijn Sennheiser koptelefoons een prima geluid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ringleiding van een gehoor apparaat bestaat niet. Wel een ringleiding in gebouwen die er voor zorgen dat je met een gehoorapparaat hierop alles kan ontvangen zoals bijvoorbeeld in sommige theaters. Er zijn ook bluetooth oplossingen die via een kastje met een gehoor kunnen communiceren zoals een telefoon
13 jaar geleden
hoi gast35015,

ga naar een audicien, en vraag daar naar een panklare oplossing. daar is voor elk oor, en elke prijs wat te vinden.
te duur? dan zelf knutselen

elke spoel, is te gebruiken als ontvanger van een aanwezige ringleiding.
elke hoofdtelefoon kan via een versterker geluid weergeven.
men neme een spoel, batterij gevoede versterker en koptelefoon. sluit een en ander op elkaar aan, en je hebt een ringleiding ontvanger.
je snapt wel dat dit zelf geknutselde samenraapsel niet handzaam en draagbaar is, maar het werkt!

een ringleiding is ook zelf te maken, een gewone versterker met trafo, of een versterker met hoogohmige uitgang.
neem slechts EEN draad, want een spoel om je huis wikkelen geeft een beter rendement, maar je hebt geen hoge tonen.
en juist hoge tonen zijn voor slechthorende heel belangrijk.

aan u de keuze, goed of goedkoop
prettige kerstdagen en een luisterrijk 2011
groeten, Dré