Is zeer moeilijk te beantwoorden.
Wat reken je als verspilling?
en wat niet.

Ga je de verspilling mee nemen omdat iemand snel doorrijdt naar een verkeerslicht en dan remt ipv uitrollen?
Zo kan je met dezelfde auto en dezelfde gemiddelde snelheid over hetzelfde traject verbruiksverschillen krijgen van bv. 1 op 12 tot 1 op 20. Is 40% verschil dus...gerekend vanaf de zuinigste variant.

Ga je de verspilling meenemen omdat iemand niet de meest efficiente systemen gebruikt? Dus als ie een TV koopt hij liever die full HD van 108 cm koopt (90 watt) ipv, de iets kleinere en voordeliger 100 cm beeldbuis maar 125 watt verbruik?

Daarnaast: Slechts weinigen gebruiken een warmtepomp als CV/warmwater systeem....deze verbruikt mimimaal 4 keer minder energie als een goede HR ketel (mits correct geïnstalleerd).

Hieruit leidt ik wel indirect af dat alle huishoudens zonder comfort verlies met 50% van hun huidige verbruik moeten toekunnen. En dat zonder veel moeite (maar met toch wel hoge investerings kosten).Doe je wat meer je best dan moet 35% van het huidige verbruik ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het huishouden zo'n 30 %