Wat zijn goede voorbeelden van de 'locatie onafhankelijkheid' die we dankzij mobiele technieken bereiken?

Volgende week een serie lezingen te geven in Mexico over moderne technologie en de ontwikkeling ervan en ik ben nog op zoek naar een paar voorbeelden zoals bv het locatiegebonden adverteren van Google, en cloud-computing / licentie systemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Locatie onafhankelijkheid en locatiegebonden adverteren door Google lijken elkaar juist tegen te spreken.

Maar als je voorbeelden zoekt waarbij locatie een rol speelt in gebruikte technieken zie je gisteren nog een Misdaad Alert uitgaan van de politie in Rotterdam bij de opsporing van criminelen.

Ook Amber Alert lijkt me een goed en nuttig voorbeeld.

En locatie onafhankelijkheid zie je dagelijks in de McDonalds waar mensen ongelimiteerde wifi toegang hebben voor de prijs van een bak koffie.

Maar wellicht kom ik met iets meer toelichting op betere voorbeelden, dit is wat me 123 te binnen schiet.
paulus811
13 jaar geleden
Locatie onafhankelijkheid ken ik wel....
Dit wordt in Nederland geadverteerd onder " Het nieuwe werken". Gezien je vraagstelling denk ik wel dat je dit begrip kent en weet wat het inhoudt.

Wat betreft cloud computing...alle data en de te gebruiken software ergens op het net....ik zie vooral ook risico' s voor wat betreft vertrouwelijke data. Geen enkele encryptie is onkraakbaar.

Voor openbare data via het net beschikbaar stellen, die data dus die toch al via internet opvraagbaar is, is de cloud wel handig. Dit kan ook zo gelden voor programmatuur. Het afrekenen zal dan weer gaan via bv. de telefoontik methode, voor gebruik dus.

Om echt informatie te geven, mogelijk wat brainstormen, is eigenlijk een direct contact, hoor en wederhoor, nodig.