De afstandsbediening van mijn Silvercrest dvd-speler werkt niet meer?

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe dvd-speler gekocht in de lidl van silvercrest voor €50,- .
Het model is: KH 6525
En ik heb hem maar 3 tot 5 keer gebruikt, je kan met een camera het infrarood licht dat de afstandsbediening afgeeft zien. In het begin brandde het licht alleen als ik op een toets van de afstandsbediening drukte, en nu flikkert het licht constant en het brand zacht als je op een toets drukt. En nu kan ik drukken op de toetsen van de afstandsbediening wat ik wil, maar de dvd-speler reageert niet.
De knoppen op de dvd-speler zelf werken wel, maar hiermee kan ik me niet door de menu's navigeren, of bestanden van de USB en SD ingang afspelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

terug naar de winkel gaan, je hebt garantie

Toegevoegd na 7 minuten:
als het dan niet je batterijen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is waarschijnlijk drinken op de AB gevallen. Het kan dan een tijd duren voordat ie gaat haperen, zodat je 't niet door hebt dat 't door dat drinken kwam.
Haal de batterijen eruit, haal 'm uit elkaar, pak een borstel en houdt 'm onder de warme kraan, en veeg daarmee alle plakkerige viezigheid van de onderdelen eraf. En daarna fohnen en goed laten drogen, vooraleer je 'm weer inelkaar zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn de batterijtjes van de afstandsbediening leeg. Of er zit vuil op het oogje waar de straal doorheen komt zodat de bediening blokkeert. Even schoonmaken met een brillendoekje of zo'n doekje waarmee je dvd's en cd's schoonmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de batterijen zijn bijna leeg.
Het kan zijn dat er iets op de afstandbediening heeft gelegen,een boek of zo en dat daardoor de batterij voor een deel is leeggelopen.
Of er blijft een knopje hangen.