Hoe kan het dat je niet onder stroom komt te staan bij overstromingen ?

Ze zeggen toch altijd dat je moet oppassen met water bij stroom voor kortsluitingen.
Maar waarom sta je dan niet onder stroom als er een overstroming is ?

Ik hoop dat ik mijn vraag op de goede rubriek heb gezet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je vraagstelling klopt niet.
Bij overstroming is electrocutiegevaar wel degelijk aanwezig!
Zo zijn tijdens de tsunami in Thailand velen om het leven gekomen door electrocutie ten gevolge van de overstromingen.

Kortom: Je kunt wel degelijk onder stroom komen te staan bij een overstroming!
Sterker nog: Electrocutie is, naast verdrinking, een van de doodsoorzaken bij een overstroming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb nooit in journaal gezien dat er mensen door overleden zijn door elektrocutie door overstromingen.
Ook deze weekend niet, vandaar dat ik dat vroeg.
Bedankt voor de reactie, dus er is wel degelijk gevaar ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@skusme: ik denk 't ook, maar heb je ook een bron?

Andere antwoorden (2)

Dat gevaar is niet denkbeeldig; gelukkig is het water door verontreiniging vaak geleidend en springen de stoppen. Verder worden de centrales uitgeschakeld die in ondergelopen gebied liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een halve meter water in je huis staat,dan kan de verlichting nog gewoon werken.
De meter in je meterkast zit op een veilige hoogte.
Ook de meeste stopcontacten zitten op de beneden verdieping op een meter hoogte.
Mocht dit niet het geval zijn,dan zouden er veel meer ongelukken gebeuren.