Is het veilig mijn laptop op een magnetisch afgeschermde speaker te zetten?

Het betreft de B&W LCR600 S3.

Ik weet namelijk niet of hij 100% afgeschermd is (?). Hij staat overigens slechts 20cm verwijderd van een niet magnetisch afgeschermde B&W DM603 S3.

Ik vroeg me het nog even voor de zekerheid af of het ook schadelijk was voor de hardeschijf bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

hallo, nee dit is geen probleem. toevalig eens gezien bij brainiac dat ze een laptop onder een schroot magneet hebben gehangen, de lap bleef er gewoon aanplakken maar gaf geen probleemen. ik zou dit ook weer niet herhaalen maar van dat beetje magneetveld zal geen probleemen opleveren.

pas wel op dat je laptop niet gaat schuiven van de trillingen en op de grond valt, dat is slechter :)