hoe kan je het signaal splitten als je digitenne met alleen een smartcard + antenne hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staat je tweede tv op je slaapkamer???. Handiger is het dan om een wireless zender en ontvanger op een zg scart splitter aan te sluiten. Je hebt dan geen kabels nodig naar je slaapkamer toe. Het werkt zo; van de uitgang van je digitenne ga je naar de scart splitter toe vervolgens met een scartkabel naar je woonkamer tv en een andere scart kabel naar de zender van de wireless. In je slaapkamer vervolgens ga je dan van je wireless ontvanger met een scart kabel naar je slaapkamer tv. Het mogen gerust goedkope scartkabels zijn. Via dit systeem werkt je afstandsbediening van de digitenne ook gewoon in je slaapkamer. ik heb een link van zo`n apparaat bijgevoegd maar er zijn er meerdere te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je op je ontvanger verschillende aansluitingen hebt, zou je de ene voor de ene tv en de andere voor een tweede tv kunnen gebruiken. Wanneer dat niet het geval is, zou je bij een electronicazaak kunnen zoeken naar een splitter voor SCART. Ik heb er 1 dat is een SCART-plug die prik je in je videobron en daar je SCART-kabel in, terwijl er uit de zijkant drie tulp-stekkertjes komen waarmee je naar een tweede apparaat kunt.

Je kunt dan trouwens alleen maar op beide tv's naar hetzelfde kijken.