Kan iemand mij vertellen of het goed mogelijk is om een lcd-tv te laten repareren? Of is reparatie vaak een onbetaalbare klus? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hangt natuurlijk af, wat de oorzaak is van het defect. Veel reparateurs kijken voor een van tevoren vastgesteld klein bedrag de tv na en geven u daarna een offerte voor de reparatie. U kunt dan altijd nog beslissen of het loont om de tv te laten repareren of dat u er voor kiest, om een nieuw exemplaar aan te schaffen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste tv's van tegenwoordig bestaan, net als pc's, uit een aantal printplaten en het scherm.

Afhankelijk van wat er kapot is zal er een nieuwe printplaat met onderdelen ingezet kunnen worden.
Echter, dat loont alleen bij de duurdere (grotere) tv's.

Is er een draadje lostgeraakt van een verbinding dan is de soldeerbout voldoende en loont reparatie eigenlijk altijd.

(Zo heb ik jarenlang gratis TV kunnen kijken omdat iemand zijn kapotte TV kwijt wou...3 centimeter draad en een soldeerbout, Daarna heeft dat ding nog 4 jaar gespeeld.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt echt van het soort defect af. Een tip neem in je beoordeling of het zou kunnen lonen mee de manier waarop hij kapot is gegaan. Vaak valt daar al wel iets over de oorzaak van af te leiden. BV: doet hij het af en toe wel of hij wil nadat hij spanningsloos is geweest niets meer doen Of valt hij na een uur spelen uit. en zo verder.