Hoe kan ik mijn smart tv EU-model, omzetten naar een tv?

geschikt voor de Belgisch/Nederlandse markt.
Hoe kan ik mijn smart tv EU-model, omzetten naar een tv geschikt voor de Belgisch/Nederlandse markt.

4 weken geleden
tinus1969
4 weken geleden
Een EU model is toch geschikt voor BE/NL?
Scarab
3 weken geleden
Een EU-model is idd 'geschikt' voor de Europese markt, ook België en Nederland. Het grote verschil is dat ik niks van Nederlandse zenders kan zien, hij wil niet updaten ook zijn er geen updates beschikbaar, veel apps die normaal compatibel zijn, zijn dat niet. Terugkijk tv op VTM werkt niet, ik moet het altijd vanaf mijn tablet casten...kortom SMART ontbreekt op mijn Smart tv.
LeonardN
3 weken geleden
"Het grote verschil is dat ik niks van Nederlandse zenders kan zien," Nederlandse zenders kijk je via een provider. Dus Ziggo of KPN. Vaak via een kastje. Dat staat op zich los van je TV (je kan ook een monitor aan zo'n kastje hangen).
Scarab
3 weken geleden
De BVN app werkt op mijn tablet en smartphone zonder abonnement of kastje, kan je gewoon downloaden via Google Play. Maar op mijn 'slimme' tv is de app nergens te bespeuren in Google Play en dat is wat ik net bedoel en casten gaat dan ook niet. Nu de Nederlandse zenders zijn niet zo belangrijk maar de rest wel. Bv. YouTube op tv is zonder keuzelijst voor automatische vertaling, enkel Engels. Als ik YouTube cast van mijn tablet naar tv met Nederlandse ondertiteling dan ontbreekt de ondertiteling op tv.
Wat bedoeld u met een monitor aan een kastje hangen?
LeonardN
3 weken geleden
Je wil van een smart TV een TV maken.
Nou dan zorg je dus dat je een kastje haalt bij een provider en dan heb je een TV zonder dat je het smartdeel gebruikt of nodig hebt.
Dat kan je met een PCmonitor ook doen. Die zijn zogezegd ook niet smart, kan je wel gewoon TV kijken. Het is heel vreemd wat je vraagt ten opzichte van wat je in de reacties stelt. Je zegt een gewone TV te willen, maar bent heel erg bezig met apps en smartfuncties. "Hoe kan ik mijn smart tv EU-model, omzetten naar een tv?"
Neem een abo bij een provider en hang een kastje aan de TV. Geen apps of smart meer nodig!
Scarab
2 weken geleden
Nee nee, de rest van de titel staat er in kleine letters eronder, geen idee waarom.
LeonardN
2 weken geleden
Maar je zegt eerst smartTV en dan TV. Dus bedoel je: --Hoe kan ik mijn SmartTV EU-model, omzetten naar een SmartTV geschikt voor de Belgisch/Nederlandse markt.--
Want dat is voor mij een andere vraag. Maar je denkt dus dat jouw TV niet geschikt is voor NL/BE omdat je wel sommige maar niet alle apps kan downloaden?
Ik vraag me af of dat inzicht wel correct is.
Soms zijn bepaalde apps op bepaalde type apparaten niet te downloaden. Of op een andere versie van Android bijvoorbeeld niet.
Je zal dus moeten aantonen (om mij iig te overtuigen) dat hetzelfde model TV(maar dan met een net ander einde in het modelnr) wel die app kan downloaden.
"veel apps die normaal compatibel zijn"
Hoe weet jij dus zo zeker dat die normaliter wel compatible zijn? Ken je iemand met hetzelfde model? "hij wil niet updaten ook zijn er geen updates beschikbaar,"
Wie zegt dat je niet op de nieuwste versie zit. Dan zijn er verder geen updates meer. Mijn smartTV heeft de laatste 10 jaar ook geen update meer gehad.

Geef als eerste antwoord