hoe slecht beeld met digitenne verhelpen?

heb net een samsung p2270hd (tv) icm digitenne, het beeld is onrustig & onscherp (korrelig). nou zit ik ik qua lcoatie in een uithoek wat zou kunnen uitleggen waarom het beeld onscherp is, maar daar staat tegenover dat ik een dvbt tuner voor de pc heb die perfect beeld geeft op NED 12&3. daar vanuitgaande zou het dus aan de tv liggen. maar als ik een dvdtje opzet geeft de tv erg goed beeld... dat zou dan weer betekenen dat ik met een HD abbonement wel rustig beeld zou hebben. dus de opties:

een andere tv: graag hoor ik positive feedback over een <500 euro model

een ander abbonement: upc

een andere tv + een ander abbonement

de tv die ik nu heb is eigenlijk een veredeld computerscherm met een tv-tuner. een goedkoop instapmodel waar je geen wonderen van mag verwachten. maar met dit beeld verkies ik een analoge tv van marktplaats boven dit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Afhankelijk wat de bron voor signaal geeft en hoe dit op de TV wordt aangesloten, kan er best verschil in beelkwaliteit tussen zijn. Wat is de resolutie van de DVBT tuner op de PC en kan men die ook op de TV aansluiten?
Hoe zijn de verschillende apparaten aangesloten (scart, HDMI, component)?

DVBT geeft per difinitie geen hoogwaardig beeld en het scheelt ook nog eens, naar welk kanaal gekeken wordt.
HD abonnement heeft alleen zin, als de TV ook echt HD kan. Het beeld als monitor kan ook veel afwijken met het beeld als TV.

De monitor wordt als excellent beschreven voor de PC als en als goede (tweede) TV (waarbij dan het beeld niet altijd stabiel is). Klopt dus met je eigen ervaring.
http://www.lcdtvfernseher.de/2010/02/pc-partner-samsung-p2270hd-full-hd-fernseher/

Dus HD Abo (met een goeie tuner) geeft waarschijnlijk een goed beeldresultaat. Met een hoogwaardigere TV wordt het beeld dan nog scherper/mooier/beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Menno, ik zeer ondeskundig,maar zou het er aan kunnen liggen dat je meerdere apparaten op de digitenne aangesloten hebt?