Heb sinds vandaag een PS5. Hoe krijg ik de instelling voor de monitor op 50 Hz?

10 maanden geleden
LeonardN
10 maanden geleden
Ben benieuwd waarom je dit wil. Monitoren zijn in de regel 60hz en televisies kunnen sinds ze plat zijn allemaal 60hz aan (daarvoor ook al veel). Welke monitor heb je het over. Wat als je het op 60hz laat?

Antwoorden (1)

Om de instellingen van je monitor op 50 Hz in te stellen voor gebruik met de PS5, volg je de onderstaande stappen:
1. Zorg ervoor dat je monitor is ingeschakeld en correct is aangesloten op je PS5.
2. Schakel de PS5 in en wacht tot het hoofdscherm wordt weergegeven.
3. Navigeer naar het startscherm van de PS5 door op de PS-knop van je controller te drukken.
4. Ga naar het tandwielpictogram rechtsboven in het startscherm en selecteer "Instellingen" in het dropdown-menu.
5. In het instellingenmenu ga je naar het tabblad "Scherm en video" en selecteer je "Video-uitvoer".
6. Kies nu "Video-uitvoerinstellingen".
7. Je krijgt verschillende opties te zien voor de video-uitvoerinstellingen. Selecteer "Video-uitvoerinstellingen aanpassen".
8. Hier kun je de resolutie en verversingssnelheid van je monitor instellen. Afhankelijk van je monitor, kies je de gewenste resolutie (bijvoorbeeld 1080p) en vervolgens selecteer je "50 Hz" voor de verversingssnelheid.
9. Nadat je de gewenste instellingen hebt geselecteerd, wordt er een timer gestart om de nieuwe instellingen te testen. Als je scherm gedurende enkele seconden correct wordt weergegeven, kun je de instellingen behouden. Als het scherm niet correct wordt weergegeven, keer je na enkele seconden automatisch terug naar de vorige instellingen.
10. Als de nieuwe instellingen correct worden weergegeven, bevestig je ze door op "Opslaan" te drukken. Je PS5 zal nu opnieuw opstarten met de nieuwe video-uitvoerinstellingen.

Na het doorlopen van deze stappen zou je monitor moeten worden ingesteld op een verversingssnelheid van 50 Hz, wat vooral handig is als je games wilt spelen die deze frequentie ondersteunen. Houd er rekening mee dat niet alle games op de PS5 specifiek 50 Hz ondersteunen, dus je zult mogelijk nog steeds variaties in de verversingssnelheid tegenkomen, afhankelijk van het spel dat je speelt.
10 maanden geleden