Mag men een TV met de achterkant voor een raam zetten waar de zon op schijnt ? het is wel een raam over de ganse hioogte tot beneden.

oude TV stond in een kast maar de nieuwe apparaten zijn veel groter en er is geen plaats meer tegen een muur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Op zicht kan het geen kwaad.
Maar als je een oude tv (met beeldbuis) met het scherm op de zon zet, gaat het contrast vrij snel achteruit.
Uit eigen praktijk-ervaring als tv-monteur, is gebleken dat tv's die met het scherm niet op het licht werden geplaatst en zelfs afgesloten, bleken na 15 jaar nog een goed contrast te hebben.
Als je welke tv dan ook met de achterkant op de zon zet, zak het plastic van de achterkant verdrogen en snel achteruitgaan.
Het zal broos worden en bij vastpakken verbreken.
De fabrikanten van deze apparaten hebben geen rekening gehouden dat een tv in de zon gezet word.
De warmte uit het toestel (slechts weinig) opgeteld bij de warmte die het zonlicht oplevert, zal het verdrogings-proces versnellen.
Persoonlijk zou ik adviseren het niet doen. Het apparaat zal al gauw verkleurd en verdroogd uitzien (ook op de rand)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat mag. Het wordt eigenlijk nooit zo warm dat dit kwaad kan. Op een dag als gisteren kun je eens voelen of de temperatuur niet te warm wordt, maar waarschijnlijk valt dat mee.