Hoe kan ik op NPO plus inloggen op de TV?

Ik wil inloggen op NPO plus en moet daarvoor met mijn telefoon een QR code scannen doe op de tv te zien is. Dan kom ik in de NPO plus app terecht (die ik op mijn telefoon geïnstalleerd heb) en moet ik daar de code die op de TV staat invullen. Maar als ik dat doe staat er “Er is een fout opgetreden, het koppelen is mislukt. Probeer het opnieuw”. terwijl ik de code gewoon goed heb ingetypt. Waar kan dit aan liggen? Het gaat om een Philips Ambilight TV

een jaar geleden
18.4K

Antwoorden (1)

Dit kan verschillende oorzaken hebben variërend van een softwarefout, of een verouderde app op TV tot lastiger zaken als een firewall.
Check of uw TVvia andere apps op uw TV (ik bedoel dus uitdrukkelijk niet op de telefoon) toegang heeft tot internet. Zorg ook dat de telefoon verbonden is via hetzelfde netwerk als de TV (waarschijnlijk is het daarvoor voldoende wanneer uw telefoon gebruik maakt van uw eigen wifi en dus niet via 'mobiel internet'.
Daarnaast is tijd van belang. Dat soort codes zijn vaak maar een paar seconden geldig. Typ dus snel !