Neen.

4K is een mogelijkheid.
Zolang de TV een HDMI-aansluiting heeft kan je de nieuwe consoles aansluiten en erop spelen.
===
Wil je volledig gebruik kunnen maken van 4k@120fps (mocht een spel dat ooit echt uitgeven) zal je een TV aan moeten schaffen die 4k@120fps ontvangt via een HDMI 2.1 aansluiting.
Maar je zal een PS5 ook gewoon op een HD-Ready-TV aan kunnen sluiten en dat zal gewoon werken.
Bedenk goed dat de meeste mensen nog geen 4k-televisie hebben. Sony en Microsoft zouden dan een enorme mogelijke verkoop verhinderen als een 4k-TV een absolute voorwaarde was.
Toegevoegd op 17 september 2020 13:00: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar je kunt toch ook 4k@60fps spelen?
Of zit ik helemaal verkeerd?
LeonardN
3 jaar geleden
Er zal straks van alles kunnen geven dat de hele keten in je setup het aan kan en dat het spel ervoor geschikt is.
1080p60
1080p120
2160p60 (4k60)
2160p120 Je zal dan dus echter wel een TV nodig hebben met de juiste HDMI-versie en een geschikte kabel.
Is niet verplicht. Het is niet eens de verwachting dat alle games beschikbaar zullen zijn op 4k kwaliteit. Het geeft natuurlijk voor de spellen die wel 4k aankunnen een beter beeld maar ik begrijp dat vele personen ivm. de prijs kiezen voor een andere tv.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het antwoord is nee. Maar weet wel als je het maximum uit de console wilt halen (4K-8K/60-120FPS dat je wel een 4K TV nodig zult hebben met eventueel een hdmi2.1 aansluiting. Een hdmi 2.1 aansluiting is eigenlijk enkel voordelig als de ps5 games kan draaien op 120 Frames Per Seconde (FPS). Bij de meeste games zal het 60 FPS zijn. Enkele uitzonderingen zullen op 120 fps kunnen draaien. Hdmi 2.0 zit op alle 4K tv’s en dat is dus goed genoeg voor games te draaien op 60 FPS. Wat 4K betreft, wil je profiteren van het next-gen gevoel en wil je mooier beeld en soepele gameplay? Ga dan voor een 4K tv. Wil je gewoon je nieuwste ps5 games spelen en maken de pixels je niet zoveel uit? Dan kan je een HD tv gebruiken. Een 4K tv hoeft absoluut niet duur te zijn. Dat zijn zowat de dingen die ik je kan meegeven. Groeten