Hoe sluit ik deze kabels aan op een tv die er geen aansluiting voor heeft?

Ik heb een PS3 met turtle beach hoofdtelefoon. Het grijze gedeelte is voor de koptelefoon. De witte en de rode gaan normaal in de tv. Echter is er geen aansluiting voor. Ik heb wel (extra) HDMI-aansluitingen. Ook een geel gaatje voor AV in en een groen gaatje voor een koptelefoon. Hoe krijg ik dit aangesloten?

Picture for question
4 jaar geleden
2.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik zou kijken of je koptelefoon direct in de TV kan steken. Ik neem aan dat er een 3,5mm jack aan de koptelefoon zit?
Soms zit zo'n aansluiting rechts of links aan de tv. Hoewel ze eigenlijk steeds minder voorkomen. Groen en geel zijn vaak voor video.
Kan je een foto tonen van de aansluitingen achterop de TV?
Of anders het exacte tv-nummer geven (iets als Samsung UE55ru7100).
Heb je ooit bij de tv extra kabeltjes gekregen? (die dan in een AV-aansluiting moeten)
LeonardN
4 jaar geleden
Het duurde even voor ik de zin goed las maar:
"en een groen gaatje voor een koptelefoon"
wel nu kan je daar de koptelefoon niet direct niet in doen?
Castle
4 jaar geleden
Ik heb geen extra kabels gekregen bij de televisie (sony kd-55ag9).
Hierbij de link van TV:
https://imgur.com/a/r6q1fah
Castle
4 jaar geleden
Ik kan er een draadje in de groene doen maar die zit erg los en valt er zowat uit. Het geluid door de koptelefoon wordt dan ook niet goed doorgegeven (erg zacht) en je moet je televisie erg hard zetten voor het geluid een beetje aannemelijk te horen is.
LeonardN
4 jaar geleden
Wacht. Turtle Beach maakt vooral headsets. Zit er ook een USB-aansluiting op? Zit er een microfoon aan de koptelefoon?
En als het een headset is, wil je er dan ook mee kunnen praten?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je het over een headset, lijkt erg op een hoofdtelefoon, maar heeft ook een microfoon. Dat zorgt ervoor dat de aansluiting niet dezelfde kan zijn als een koptelefoon (immers er moet ook een deeltje op stekker zijn die het spraakkanaal doorgeeft). Je hebt dus een 4-polige jack aan je headset, en je tv verwacht een 3-polige koptelefoonstekker.

Wat je kan doen als je enkel de headset wil gebruiken als hoofdtelefoon (dus je gaat geen Call of Duty spelen met je vrienden, maar in je eentje The Last of Us) dan kan je een kabeltje kopen die 4 polig naar 3 polig omzet.
https://www.onlinekabelshop.nl/3-5mm-4-polig-v-2x-3-5mm-m-headset-adapter-voor-smartphone-tablet-0-40-meter?channable=e17871.MzM5MzQ&gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeJkl3VnVIpy7GM4kj_vLRgSVFhzsSboa8BYqn0ITHCEQC2alz77gWEaAvWxEALw_wcB
Je plugt de kabel van je headset in de ingang en een van de twee plugjes in je TV (50% kans :D)

Als je de headset echt als headset wil gaan gebruiken wordt het even pittiger. Volgens mij moet er dan ook een USB aansluiting bijzitten en zal je een Playstation AV-kabel moeten hebben of kopen.
https://www.onlinekabelshop.nl/composiet-kabel-voor-ps2-en-ps3-1-5-meter?channable=e17871.MTkzMjM&gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeJ7Hl8t4qAX0SWoL4SFowhsi12DH2BLAiIOVvoQhwGFK2F5YiNcuzgaApMVEALw_wcB

En dan zou je deze uitleg kunnen volgen
https://www.youtube.com/watch?v=cs6Iz5f5K5c

Ook als je HDMI gebruikt, moet dat werken (volgens de reactie in het fillmpje), je moet dan je PS3 instellen op Multi-out. (Maar als we zover zijn dan geef je maar een reactie).
===
Plaatje rechts is waarschijnlijk wat er aan je headset zit. Plaatje midden is wat de TV verwacht.
Toegevoegd op 11 maart 2020 09:29: tekst
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Mocht deze analyse enigszins kloppen en je wil de lastigere headset route gaan, plaats dan even een foto van de headset en alle aansluitingen, pluggen etc.
Of geef anders de volle naam van de Turtle Beach.
Castle
4 jaar geleden
Beste antwoord gegeven en een +-je om die onnodige min te compenseren.