Mijn TV geeft alleen zwart beeld. Soms flikkert het en is er een seconde beeld en geluid. Wat is dit?

Mijn TV geeft alleen zwart beeld. Af en toe flikkert het beeld en is er een seconde beeld en geluid. Daarna word het scherm weer zwart. Ik heb alle stekkers gecheckt, die lijken er goed in te zitten. ik heb de TV aan en uit gezet, maar dat heeft niet geholpen. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
BonBonvanJohn
4 jaar geleden
Ik vrees dat je tv kaduuk is
Thecis
4 jaar geleden
@BonBonvanJohn
Goede conclusie! Wellicht wat meer onderbouwing?
gvrox
4 jaar geleden
Wat is het merk/type TV, komt het signaal van een kabel- of satellietdecoder, of zit er direct een antennekabel in de TV ? Valt het menu ook weg als het beeld wegvalt ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb inmiddels gemaild naar samsung, dit blijkt een veelboorkomend probleem te zijn. Het ligt aan het scherm. Het kan gerepareerd worden, maar dat kost haast meer dan een nieuwe tv. Erg jammer, want hij is pas 2,5 jaar oud. En aangezien ik maar 2 jaar garantie had krijg ik geen nieuwe. Nieuwe tv dus maar.

Het beste antwoord

wanneer je ook geen menu ziet is hoogstwaarschijnlijk de achtergrondverlichting defect. Laten repareren of een nieuwe kopen zijn dan je enige mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is inderdaad het geval jammer genoeg. Helaas krijg ik geen nieuwe tv van samsung, dus ga ik maar een nieuwe kopen denk ik...

Andere antwoorden (1)

Een verouderde HDMI kabel misschien de oorzaak. Gebruik een andere HDMI kabel die niet ouder is dan 5 jaar of koop een nieuwe. Je sluit deze kabel het best aan terwijl beide apparaten aan staan. Verwijder eerst de oude kabel en zet beide apparaten dan pas uit. Zet de apparaten vervolgens weer aan en koppel ze met de nieuwe kabel aan elkaar.