Hoe maak ik mijn veren plumeau weer statisch, kan dat met de moderne tv's?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.9K
Bordensteker
5 jaar geleden
Een veren plumeau werkt blijkbaar überhaupt niet zo goed met statische elektriciteit: “Kies bij voorkeur een lamswollen plumeau in plaats van een veren. Lamswol trekt stof aan, terwijl je met een veren plumeau het stof louter verplaatst.
Heb je nog een veren plumeau liggen en wil je die niet zomaar weggooien? Trek dan een stuk panty over de plumeau. Nylon trekt stof aan en als hij vuil is, kan je de panty gewoon weggooien en vervangen.”
http://www.infotalia.com/nld/wonen/huishouden/woonkamer/woonkamer_detail.asp?id=620

Antwoorden (1)

Nee, helaas kan dat niet met de moderne tv's (flatscreen).
Je kunt het proberen de plumeau te strijken langs:
Je haren.
Een wollen trui.
Een nylon overhemd.
Je handen.
Een opgeblazen luchtballon.
Kortom, alles wat geen stroom geleidt.
Het is een kwestie van uitproberen wat het beste werkt.