waarop komt de film als je met een dvd recorder opneemt van de tv?

Vroeger stond wat je opnam op een vhs band. Maar waarop staat het wanneer je met een dvd recorder opneemt? Op een disc? En hoeveel kan er op zo'n disc worden opgenomen? En kun je van verschillende kanalen tegelijk opnemen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Op een DVD-R of een DVD+R. Echter is een DVD-recorder hopeloos ouderwetsch. Tegenwoordig neem je op met een HDD-recorder welke geleverd wordt door je provider, of je neemt op met een losse externe HDD die je aan je TV hangt. Zo kan je ook van CI+module de HD-uitzendingen direct opnemen. Een DVD-recorder geeft met een HD-uitzending veel mindere kwaliteit/resolutie.

Antwoorden (1)

Sommige DVD recorders hebben een harddisk zodat je na de uitzending is geweest het programma op een DVD brandt, er zijn ook typen DVD recorders die deze harddisk optie niet hebben, en moet je vooraf een lege DVD erin leggen en ' crash record' de uitzending opnemen.
Je kunt maar één kanaal tegelijk opnemen, en net zoals als een videorecorder een ander kanaal kijken. Lengte van wat je kunt opnemen varieert per kwaliteit, de laagste kwaliteit geeft je ongeveer 4 uur opname tijd.
Toegevoegd op 30 april 2018 17:33: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pieter2011
6 jaar geleden
Klopt helemaal, behalve de laatste zin. Met een harde schijf van 160 GB kan ik 36 uur in hoge kwaliteit of 284 uur in lage kwaliteit opnemen. Heel wat meer dan 4 uur dus. Zie ook https://www.bol.com/nl/p/panasonic-dmr-eh57-dvd-recorder-160-gb-zilver/9000000005010322/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Heel wat meer dan 4 uur dus. Zie ook "
Die 4 uur slaat op de capaciteit van de DVD, dus als je niet de harddisk optie hebt zoals jij noemt. :-)