Hoe kan het, dat mijn tv beeld bij KPN zomaar stil wordt gezet? Is dit een bekend verschijnsel?

Ik heb tv ontvangst via KPN en bij mij is geen glasvezel. Bij mij gebeurt het dikwijls, dat het beeld zomaar stil komt te staan. De afstandsbediening voert geen KPN functies meer uit. Ik kan dan wel de tv aan en uit doen, maar ook al staat die aan, dan kan ik die afstandsbediening niet verder gebruiken. Wel kan ik niet aan KPN gerelateerde functies gebruiken, zoals SMART tv van mijn tv toestel zelf, tv ontvangst via Ziggo (kabel) enz. Om de KPN functies weer te herstellen moet ik de elektrische stroom er af halen en daarna er weer op doen. Maar ik vind, dat zoiets niet moet kunnen, en zeker niet als het vrij vaak gebeurt.

6 jaar geleden
3.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Heb je een decoder van KPN? Hoe heet deze (merk+nummer)? Waarom heb je eigenlijk kabel EN (A)DSL?
Blijkbaar een vaker voorkomend probleem: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/haperend-stilstaand-beeld-439837 Een monteur inschakelen via KPN zou het euvel kunnen verhelpen.

Antwoorden (1)

Dat kan heel makkelijk als de verbinding even niet helemaal je dat is. Dan duurt het laden van data wat langer omdat sommige datapakketjes meerdere keren moeten worden overgezonden voor ze goedgekeurd worden.
Even de stroom er af (niet nodig) geeft de transmissie meer tijd.