Kun je via de tv zelf erachter komen wie de analoge tv provider is?

Stel dat niet bekend is via welke provider (bijv. kpn of ziggo) analoge tv wordt ontvangen, is het dan mogelijk om dat via de tv zelf te achterhalen? Zo ja, hoe?

6 jaar geleden
4.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Van wie heeft u kabel?
erotisi
6 jaar geleden
Dat is natuurlijk onbekend?
gvrox
6 jaar geleden
KPN levert toch geen analoge TV ?
TurfGraver
6 jaar geleden
Klopt gvrox.
@erotisi:
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/
erotisi
6 jaar geleden
Ok, is het dan zo dat je nooit echt een keuze hebt via welke provider je tv kijkt.....analoog dan. Of geldt dat ook voor digitaal?
TurfGraver
6 jaar geleden
Analoog tv zal via de kabel gaan.
De kabel is van 1 provider.
Digitaal is op verschillende manieren mogelijk en dus ook via verschillende providers.
paulus811
6 jaar geleden
Het kan bijna niet 'onbekend' zijn want ook voor het analoge signaal moet worden betaald.
TurfGraver
6 jaar geleden
@paulus811, nuance verschil maar analoog is gratis (bij digitaal).
De reden hiervoor is, heb je niks te zeuren als het er af wordt gehaald. ;-)

Antwoorden (1)

Het antwoord op de hoofdvraag is “nee”.
Vroeger kon dat vaak via een apart servicekanaal als een soort visitekaartje van de provider, waar dan bijvoorbeeld op diens teletekstpagina’s in de paginakop zichtbaar was wie de provider was. Maar providers gebruiken tegenwoordig het internet voor allerhande informatieverstrekking.

De bijdragen van TurfGraver (in de vorm van reacties op de vraag) geven in dit verband een bruikbaar alternatief instrument aan de vraagsteller met zijn link: https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/ .

En een aardig geografisch overzicht van de werkingsgebieden van ‘kabelaars’ in NL staat in http://www.digitalekabeltelevisie.nl/waar/ , maar dat overzichtskaartje is al niet meer geheel correct o.a. doordat UPC intussen Ziggo heeft overgenomen en het geheel verdergaat onder de merknaam Ziggo.

Enkele grote spelers op dat kaartje zijn:

Blauw = Ziggo
Bruin = (was UPC en na de fusie nu eveneens) “Ziggo”
Paars = Delta (Zeelandnet) (maar die is al gestopt met het doorgeven van analoge TV).